עימות בין ח"כים מהליכוד למשנים ליועמ"ש; "דה לגיטימציה"

אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on עימות בין ח"כים מהליכוד למשנים ליועמ"ש; "דה לגיטימציה"

במהלך הדיון בכנסת בחוק פקודת המשטרה, תקף ח"כ יואב קיש את היועמ"שים: "שמעתי כאן דברים שמבזים את הבית הזה". המשנה ליועמ"ש: "אמירה חמורה ומקוממת. אתם עושים דה לגיטימציה לייעוץ המשפטי"

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
15:15
30.04.24
ידידיה מאיר No Comments on להמשיך למרות האכזבה: אמא מאיר על היום ש'בין לבין'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרתון החקיקה של הקואליציה התחדש הבוקר (ראשון) במליאת הכנסת ובוועדות המיוחדות שהוקמו לטובת העברת חוק דרעי ובחוק בן גביר לפקודת המשטרה.

במהלך הדיון בחוק פקודת המשטרה, פרץ עימות חריף בין חה"כ יואב קיש למשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עוה"ד גיל לימון.

ח"כ קיש: "שמעתי כאן מהייעוץ המשפטי לממשלה דברים שמבזים את הבית הזה. לא יכול להיות שבמוצאי שבת לפני שבוע יוצאים תדרוכים 'אנחנו מתנגדים לחקיקה'. עוד לא יצא מספר לחקיקה. הרי אתם יודעים איך מתנהלת החקיקה אז איך עולה טענה נגד הפרוצדורה? בעיני זו כוונה פוליטית. ואני אשמח שיועמ"ש לממשלה תוציא הבהרה מדוע היא החליטה לפני שהיה נוסח שהיא מתנגדת".

המשנה ליועמ"ש, גיל לימון: "אתם עושים דה לגיטימציה לייעוץ המשפטי. האמירה כאילו יש שיקולים פוליטיים היא חמורה. היועמ"שית לממשלה, עו"ד" גלי בהרב מיארה, היא עצמאית, ממלכתית, עניינית ומקצועית והניסיון כאילו להשתיק אותנו לא יעבוד".

יו"ר הוועדה אופיר כץ: "בינתיים בממשלה היוצאת אמרתם כל הזמן כן. לא היה ראוי שתגידו שאין לנו עמדה בשלב הזה להצעת החוק בטרם פורסמה, במקום להוציא שאתם מתנגדים". לטענות חברי הכנסת מהאופוזיציה על פגיעה ביועצים המשפטיים לממשלה, אמר היו"ר, כץ: "מותר לבקר את הייעוץ המשפטי לממשלה. אף אחד לא משתלח בהם, אנחנו מבקרים".

הקטע המלא

בתוך כך, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד אביטל סומפולינסקי, אמרה בוועדה המיוחדת בכנסת שעוסקת בהצעת חוק כשירות השרים – "חוק דרעי" – כי "הדיון סטה למקרה פרטני ולכן ייתכן שיהיה נכון להחילו מהכנסת הבאה ולא בממשלה שתקום".



0 תגובות